Support

Vi er her for å hjelpe deg! Kontakt oss på den måten som passer deg best, enten du vil ringe, chatte eller det er noe som haster! Her finner du også vanlige spørsmål & svar som dekker mye av det våre kunder lurer på i hverdagen.

Chat med oss

I ordinær arbeidstid (9 -17) kan du regne med svar innen én time. Utenom arbeidstid og i helger prøver vi å svare innen 12 timer etter henvendelsen

Chat med oss

Kontakt oss

Vil du kontakte oss per mail? Vi prøver svare på alle mailer innen 24 timer etter de er mottatt i ukedager. Send oss en e-post til support@biliblant.no

Send oss en epost

Akutte henvendelser

Har du problemer med bilen og trenger veihjelp eller hendelsen har skjedd utenfor arbeidstid? Ring dette nummeret:
+47 67 900 400

Ring oss

Ofte stilte spørsmål

Dersom henvendelsen haster, anbefaler vi deg å ta direkte kontakt med oss. Send oss gjerne en mail på support@biliblant.no eller chat med oss ved å klikke på ikonet nederst til høyre.

Hva er Biliblant?

Bil iblant er en bildelingstjeneste utviklet for deg og ditt borettslag. Tjenesten gir deg og dine naboer ekslusiv tilgang til å leie biler plassert på merkede plasser i deres bakgård/garasje. Bil iblant gjør at du kun trenger å betale for kjøreturer du har bruk for, og slipper alle andre utgifter knyttet til det å ha bil.

Hvordan får jeg tilgang til tjenesten Bil i Blant?

Hvis ditt borettslag er registrert i Bil iblant trenger du kun å laste ned appen i Appstore eller Google Play og følg deretter registreringsprosessen.

Hvordan får mitt sameie / borettslag tilgang til Bil iblant?

Vi venter på å høre fra deg! Ta kontakt på support@biliblant.no så avtaler vi hvordan vi går frem for at dere skal få tilgang til Bil iblant!

Er bilforsikring inkludert i leien?

Ja, bilforsikring er inkludert i leien. Ønsker du å lese mer om forsikringsvilkår er disse dekket under punkt 8 Forsikringsvilkår i våre brukervilkår link: http://biliblant.no/vilkar/

Er bompenger og drivstoff inkludert i leien?

Ja, bompenger og drivstoff er alltid inkludert i leien. I bilen finner du et drivstoffkort eller en ladeoblat som du kan bruke for å fylle opp bilen. Husk at du ved levering skal ha minst 25% drivstoff igjen!

Hva skjer dersom bilen har mindre enn 25% drivstoff igjen?

Dersom det er mindre enn 25% drivstoff igjen i bilen kan vi belaste brukeren et tilleggsgebyr. Dette for å dekke omkostningene ved at vårt service team må hente bilen og fylle drivstoff.

Hvordan fyller jeg drivstoff eller lader strøm i leieperioden?

Lade- og fylle-kort er inkludert. Disse ligger i hanskerommet til bilen. Bruk dette som betalingskort når du har fylt ferdig. Elbiler har en Grønn Kontakt brikke på nøkkelknippet som kan benyttes underveis i utleien. Forklaring på hvordan denne brukes finnes på ladestasjonene.

Hva skjer hvis bilen leveres for sent etter leieperioden

Dersom du ikke rekker tilbake til endt leieperiode er det viktig at du forlenger din leie. Dette kan du enkelt gjøre i app’en under «forleng leie» på samme side som du åpner og låser bilen din. Hvis bilen er opptatt i perioden etter din leie og du ser at du ikke rekker tilbake er det viktig at du tar kontakt med oss. Dette for at vi kan informere neste leietaker om forsinkelsen. Det vil deretter påløpe et tilleggsgebyr på 100% økning i timespris dersom du ikke leverer i henhold til tid. Vi ønsker å gi alle våre brukere en god opplevelse og med mange som ønsker å leie bil på samme dag er det viktig at alle tar ansvar og leverer bilen i tide.

Hva gjør jeg hvis jeg skader bilen under leieperioden?

Vi anbefaler at du henvender deg til kundeservice hvis bilen har fått en skade. Dersom skaden er liten av omfang vil vi så oppfordre deg til å ta bilder av skaden og melde disse inn via e-post eller i app’en ved innlevering av bilen. Deretter tar vi kontakt vedrørende dekning av forsikring.

Ved alvorlige hendelser anbefaler vi å ta kontakt med nødetatene. Ved driftstans ring veihjelp (24/7) på: 987 02 222

Kontakt informasjon

Har du noe på hjertet eller har du et spørsmål du ikke finner svar på i våre Ofte stilte spørsmål? Send oss en epost så skal vi hjelpe deg så raskt som mulig.

T: +4767900400
E: support@biliblant.no

Solheimveien 7
1473 Lørenskog
Orgnr. 916 218 753